ای پادشه خوبان، داد از غم تنهایی          

                 دل بی تو به جان آمد، وقت است که بازآیی

دایم گل این بستان، شاداب نمی ماند       

                 دریاب ضعیفان را در وقت توانایی

دیشب گله زلفت  با باد همی کردم           

                گفتا غلطی، بگذر زین فکرت سودایی

صد باد صبا آنجا با سلسله می رقصند     

               این است حریف، ای دل، تا باد نپیمایی

مشتاقی و  مهجوری، دور از تو چنانم کرد  

              کز دست بخواهد شد، پایان شکیبایی

یارب، به که شاید گفت، این نکته که در عالم   

              رخساره به کس ننمود،آن شاهد هرجایی

ساقی، چمن گل را بی روی تو رنگی نیست

             شمشاد، خرامان کن تا باغ بیارایی

ای درد توأم درمان در بستر ناکامی

              وی یاد توأم مونس در گوشه تنهایی

در دایره قسمت، ما نقطه پرگاریم

              لطف، آنچه تو اندیشی،حکم، آنچه تو فرمایی

فکر خود و رای خود، در عالم رندی نیست

              کفر است درین مذهب، خودبینی و خودرایی

زین دایره مینا، خونین جگرم، می ده

              تا حل کنم این مشکل در ساغر مینایی

حافظ، شب هجران شد، بوی خوش وصل آمد

             شادیت مبارک باد، ای عاشق شیدایی

خورشید گرفتگی

امروز خورشید گرفتگی بود. اما اونم چه خورشید گرفتگیی، خیلی جالب نبود از اینجا فقط  بیست درصد خورشید گرفته بود. یادش بخیر چند سال پیش یه خورشید گرفتگی کامل اصفهان رخ داد اون موقع من رفته بودم کوه صفه

هنوز صحنه مربوط به اون روز تو ذهنمه وقتی داشت گرفتگی کامل رخ می داد از بالا دیدم که یک سایه خیلی بزرگ از غرب اصفهان وارد شد و تقریبا در حدود دو ثانیه تمام شهر را طی کرد و همه جا تاریک شد خیلی باشکوه بود.

کلا نجوم خیلی باشکوهه.  تو این علمه که آدم واقعا می فهمه که اونقدها هم مهم نیست. اونقدر ها هم قدرتمند نیست اونقدرها هم همه چشم باز نکردند که ببینند اون داره چیکار می کنه. 

فوق فوقش روی یک گرد خیلی خیلی ریز تو یه طوفان بسیار بزرگ قرار داره و بود نبودش همچین فرقی برای جهان نداره.



این تصویریه که سفینه وویجر از زمین گرفته 

آره چشماتا ریز کن تا بتونی خوب این زمین جونتا ببینی تازه تو مقیاس فضایی این عکس از نزدیک گرفته شده !!!

این سفینه سه سال قبل از اینکه من به دنیا بیام یعنی 1977 به سوی فضا پرتاب شد و الان از مدار پلوتو هم فراتر رفته یا به نوعی وارد فضای میان ستاره ای شده اونام که دورشه شعاهای نور خورشیده.



آره تمام ما ها روی همین نقطه فسقلی زندگی می کنیم تمام باباها  و مامانها مونم اینجا بودند. تمام رودها، کوهها، اقیانوسها، کشور ها، قاره ها، همه و همه اینجاست تمام عشقها تمام نامردی ها تمام محبت ها تمام دشمنی ها همه و همه اینجاست.

تمام جاه طلبی من از این نقطه فراتر نرفته تمام بلند پروازی من و ما تو همین نقطه دفن شده.



حالا می فهم که چرا خدا میگه عظمت من را درک نمی تونید بکنید. 



 

خیام اگر ز باده مستی خوش باش

                     گر با صنمی دمی نشستی خوش باش

 پایان همه چیز جهان نیستیست

                     پندار که نیستی، چو هستی خوش باش


زینب،زینب،زینب

عشق رازی است مقدس .
برای کسانیکه عاشقند , عشق برای همیشه بی کلام می ماند ;
اما برای کسانیکه عشق نمی ورزند , عشق شوخی بی رحمانه ای بیش نیست .

 



داشتم وبلاگم را بررسی می کردم خیلی برام جالب شد تقریبا یه یک سالی هست که وبلاگ من شده،

زینب گفت فلان

زینب فلان کار را کرد 

زینب اجازه نداد

رفتم زینب را ببینم

با زینب اختلاف دارم

از این اخلاق زینب خوشم میاد و .....


پیش خودم داشتم فکر می کردم که حالا اومدیم و ما با این زینب خانوم ازدواج نکردیم و با کس دیگه ای ازدواج کردیم و ایشون هم وبلاگ ما را رویت کردند اونوقت من چی باید بگم.

نه اینکه کار خلافی دارم می کنم بیشتر از این جهت می گم که هم دیدم هم شنیدم که زنها احساسات مردشون را نسبت به یک زن دیگه نمی تونند ببخشند چه این احساسات قبل از ازدواج باشه چه بعدش. 

شاید تویی که الان داری این وبلاگ را می خونی هم همین فکر تو سرت باشه، شاید بگی این کیه که این همه دلبسته به کس دیگه بوده و بعد اومده کس دیگه ای را انتخاب کرده.

یادمه اون روزا  اعتقاد داشتم که آدم باید فقط یک بار و اونم یکی را دوست داشته باشه و اینکه اگه کسی یک بار تو عشق شکست بخوره دیگه عاشق واقعی کس دیگه نمیشه.


به هر حال هر فکری که می خوای بکن اگه تو زینبی که هیچ اگه نیستی حتما تا حالا همه چی را بهت گفتم باکی هم از گفتن گذشته ندارم. اینکه من دلبسته شده ام نشونه سلامت روحی منه.